ul. Kopijników 75, 03-274 Warszawa

+48 512 965 904

emilkrawczyk@poczta.onet.pl

Strona główna / Naprawa przebić w oponach samouszczelniających i wyciszonych

Naprawa przebić w oponach samouszczelniających i wyciszonych

W dzisiejszych czasach producenci opon stale wprowadzają innowacje, aby poprawić komfort i bezpieczeństwo jazdy. Wśród nowoczesnych rozwiązań znajdziemy opony samouszczelniające oraz opony wyciszone. Choć obie technologie mają swoje zalety, to jednak nie są one niezawodne i mogą wymagać naprawy w przypadku uszkodzenia. Jakie są różnice w ich naprawie i na co warto zwrócić uwagę? O tym dowiesz się w poniższym artykule EMIKAL.

Opony samouszczelniające – jak działają?

Opony samouszczelniające (Self-Sealing) zawierają specjalną warstwę uszczelniającą umieszczoną wewnątrz bieżnika. Gdy dojdzie do przebicia, substancja ta natychmiast zatyka otwór, zapobiegając utracie powietrza. Najczęściej tego rodzaju opony skutecznie radzą sobie z przebiciami o średnicy do 5 mm. Jednak większe uszkodzenia mogą wymagać interwencji specjalisty.

Czy można naprawiać opony samouszczelniające?

Naprawa opony samouszczelniającej jest możliwa, ale wymaga specjalistycznego podejścia. Kluczowe kroki w tym przypadku obejmują:

  1. Dokładne oczyszczenie miejsca uszkodzenia – warstwa uszczelniająca może utrudniać zlokalizowanie przebicia.
  2. Użycie odpowiednich materiałów naprawczych – standardowe łatki mogą nie być skuteczne, dlatego stosuje się specjalne wkłady naprawcze.
  3. Kontrola szczelności po naprawie – ważne jest upewnienie się, że opona nadal spełnia swoje samouszczelniające właściwości.

Ważne! Nie wszystkie przebicia da się naprawić. Jeśli uszkodzenie jest zbyt duże lub znajduje się na bocznej ścianie opony, jej wymiana może być konieczna.

Opony wyciszone – co je wyróżnia?

Opony wyciszone (Silent, ContiSilent, SoundComfort) to rozwiązanie poprawiające komfort jazdy, poprzez redukcję hałasu generowanego przez toczenie. W ich wnętrzu znajduje się specjalna pianka akustyczna, która pochłania dźwięki. Problem pojawia się, gdy dochodzi do przebicia, ponieważ pianka może nasiąkać substancjami używanymi do naprawy.

Naprawa opon wyciszonych – co warto wiedzieć?

  1. Ostrożność przy demontażu – ważne jest unikanie uszkodzenia pianki podczas zdejmowania opony.
  2. Wybór odpowiedniej metody naprawy – najlepiej stosować metody wewnętrzne, takie jak wkłady wulkanizacyjne.
  3. Kontrola stanu pianki – jeśli pianka jest zniszczona lub nasiąkła substancjami chemicznymi, opona może stracić swoje właściwości wyciszające.

Co istotne? Niektórzy producenci nie zalecają naprawy opon wyciszonych, dlatego warto skonsultować się ze specjalistą przed podjęciem decyzji.

Kiedy warto skorzystać z profesjonalnej naprawy?

Nie każde przebicie da się naprawić w warunkach domowych. Jeśli:

  • uszkodzenie jest znaczne,
  • powietrze ucieka mimo warstwy uszczelniającej,
  • opona wyciszona straciła swoje właściwości, warto skorzystać z usług profesjonalnego serwisu wulkanizacyjnego, jak EMIKAL OPONY UŻYWANE 24H.

Nasi specjaliści dokonają fachowej diagnozy i zdecydują, czy naprawa jest możliwa, czy też konieczna będzie wymiana opony. Pamiętaj, że bezpieczeństwo na drodze to priorytet, dlatego nie warto ryzykować jazdy na uszkodzonej oponie!